onsdag 16 mars 2011

Spagetti-skola!

Idag har det varit en underbar dag 20 grader i skuggan och en ljummen nästan varm vind!

Det här ser ju enkelt ut, bild och ett fullkomligt recept! Men den  villfarelsen vill jag genast ta ur er. Jag har provat efter konstens alla regler och följt recept till punkt och pricka, men det blev inte det som vi är vana att Maria-Gratzia bjuder oss på. Idag har jag varit på utbildning och varit med under en tillredning av Carbonara. Jag upptäckte två fel som jag gjort, inte stora, men i slutändan så blir det inte rätt!(när man jämför!) Min mat gick att äta men hade inte den där knorren som Maria-Gratzia får Italiensk mat att vara. 
Nu har jag lärt mig knepet och känner mig jättelycklig att kunna fixa SPAGETTI CLASSICI ALLA CARBONARA! 
Tack Maria-Gratzia för utbildning och en ovanstående underbart god lunch!

8 kommentarer:

Kurt & Margot Nilsson sa...

Ser fantastiskt gott ut!

Anonym sa...

Du vill kanske dela din nya kunskap med oss andra som är intresserade?

Hälsningar
Jadranka

Globetrotterna sa...

Självklart! Ej fullkornsspagetti! utan orginal. Koka några minuter längre än vad som står på förpackningen.
Stek baconbitar lätt i olivolja.
Blanda äggulorna med parmesanost.
När pastan är kokt avrunnen, blanda ner i varm olivolja och baccon och rör om ordentligt, till sist blanda i äggblandningen och rör väldigt noga om. Färdigt!

Anders och Birgitta sa...

Tack för pastatipsen, måste pröva det någon gång. Kram!

Anonym sa...

Tack.

Jadranka

Elisabeth sa...

Tack för tipset. Kommer att pröva, då det ser gott ut. Ha dé!

Globetrotterna sa...

Glömnde skriva; Äggulorna! till 4 personer tre stycken om de är stora.

Inger sa...

Tack för receptet! Det sk provas, när vi kommer hem.Tack även för en trevlig blogg! Ha en trevlig resa till Sverige!
Inger och Ingemar