onsdag 6 april 2011

Skanör

Färsk rödspätta till middag!
Skanör och den lilla fiskebukiken ett måste!
En promenad längs stranden ett måste!
Strandpromenaden gav en ny erfarenhet, jag fick lära mig att söka efter bärnstenar.
En manlig entusiast med kratta som sökverktyg letade för fullt och gav mig en utförlig berättelse om detta sökande som jag likställer med att vaska guld, när det gäller spänning och förväntan.
Det regnar och blåser utanför, men vad gör det
när vi äntligen skall få äta svensk fisk

Så gott, så gott! 

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så gott det ser ut. Smörstekt fisk smakar alltid bra. Är det skönt att vara på svensk mark?

Globetrotterna sa...

Det känns jättebra att vara tillbaka, trots att vädret är ruggigt.

Anders och Birgitta sa...

Saknar ni inte den italienska maten, fast svensk rödspätta är ju inte dumt det heller.

Globetrotterna sa...

Efter fem månader så är svensk mat så gott, men vi kommer att laga Italienskt bara vi får äta av våra svenska favoriter

Anonym sa...

Hejsan

Jag heter Marie och jobbar i England som online forskare för Oban Multilingual och en av deras klienter är Expedia.se.

Jag undrar om ni skulle kunna tänka er publicera en artikel på er blogg skriven av expedia.se som innehåller en länk som går till deras hotellboknings sajt? Alla deras artiklar handlar om resor, antingen om en stad i Europa (som Barcelona eller Paris) eller tips om hur man kan spara till en resa mm.

Tack för ni tagit er tid och läst. Tveka inte att kontakta mig om du har några frågor. Jag skickar gärna en artikel till er om ni är intresserad.

Mvh

Marie Sjöström
Online Researcher
Oban Multilingual
marie.sjostrom@obanmultilingual.com

gunilla o bosse sa...

Hej! Skönt att resan gått så bra och att ni är välbehållna hemma igen! Vi ska ta oss igenom Brennerpasset imorgon. Hälsningar Gunilla o Bosse

Globetrotterna sa...

Gunilla och Bosse! Kör försiktigt hem! Kram från oss