tisdag 15 januari 2013

Vi njuter av dagarna

Här kan jag dela med mig av vår vackra "morgontavla" som vi ser i framrutan!

En del dagar äter vi vår lunch ute, här inväntar vi mat nere på Levante-beachen

Vi pysslar om oss också, Här sitter Åke i Fotbad och får sina fötter fina och lite massage.
Nedan blir Bosse som ny när vår egna frissa snyggar till honom

Pshaltos, han trivs och han är en fantastiskt fin hund som med sitt egna sätt fångar ens hjärta lätt.


 Vårt säkra sätt att sia om vädret, det är den här barometern. Har man lärt sig hur den fungerar då vet man att den kan man lita på. Även molnen och solen har ju sitt sätt att tala om dygnsprognoserna. Har man varit båtägare då vet man vilka tecken man kan lita på.
Lena och Jag njuter efter middagen på Orange Grove Camper Park i solskenet
Det är dags att uppdatera våra kartor inser både Bosse och jag när vi går igenom en del färdvägar som skall finnas men inte finns på våra gamla kartor. Det har hänt mycket sedan 2006 när min Spanien karta inköptes. 
När man skall ut och resa i olika länder så är mitt tips: Kör inte efter en Europakarta!
Införskaffa en karta för varje land: skala 1/400 000  den klarar man sig bra på.
Jag köper Michelin-kartor men det finns fler märken att välja ibland. Däremot skall man hålla sig till samma märke på karta tycker jag, eftersom färger och utföranden skiljer sig på de olika kartmärkena. 

6 kommentarer:

Seniorerspekulerar.se sa...

Ja, du det här med kartor går det många roliga historier om. Vi vet en kille vi mötte en gång i Sthlms skärgård (ute på segling) som körde båt efter en Motormännens kartbok! Konstigt att han inte körde på grund med sin fina båt! Men skönt har ni i a f. Här hos oss kom solen faktiskt fram idag, men vi har 40 cm snö! Så njut! 3 M

Lena Bosse sa...

Ja , Här har vi vårt eget SPA ! Bättre kan man inte ha det

Unknown sa...

jag skulla behøva en klip nigjen når jeg kommer ned avonsjuka på det fine veret ni har her er det
-15 ses til til helgen tak for ni flyttet min husbil

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Freedomtravel sa...

Ser härligt ut! Vilket väder! :)

Anders och Birgitta sa...

Nu verkar det som vi får några dagar med lite sämre väder, men det är nästan så man tycker att det kan vara skönt med lite regn för omväxling.