onsdag 1 december 2010

Marina di Modica

Så har vi då kommit fram till slutmålet denna vinter, Marina di Modica.


Det är en varm men mulen dag, 20 grader och det verkar bli regn. Nu har vi vågorna utanför vårt fönster, det är så vackert. Alla våra gamla vänner var här och det blev ett stort kramkalas när vi kom.
Sicilien är något speciellt- idag tex. när vi kom till Catanias vägtull. Så står där två poliser och vinkar in oss, Aha, tänkte jag, dokumenta igen!! Dom bad oss vänligt att komma ur bilen och sa samtidigt, No Controllo!! Just look! De ville fråga oss om husbilen eftersom de själva hade husbil. När vi talade om var vi skulle, så sa den ena polisen att då kommer jag och min familj och hälsar på er. Han ville också att vi skulle komma till Catania så han fick visa oss runt på sevärdheter. Till sist önskade de oss en trevlig vistelse. Så här är mentaliteten på Sicilien!
Tyvärr kunde jag inte ta så många bilder idag eftersom det var tunga moln och dimma. Vägen jag fotat är nya motorvägen efter Catania. Super modern med kanontunnlar

6 kommentarer:

Anders och Birgitta sa...

Åh, vad härligt det låter! Vi står nu och väntar på färjan vid Ljusterö färjeläge. Idag har vi haft cirka 20 grader kallt på resan från Jönköping upp hit till Ljusterö. Många kramar från oss!

Globetrotterna sa...

Välkomna hem måste vi säga,skönt att allt gått bra för er, men nog skulle ni varit här i värmen. Havsvattnet är 20 grader, jag C skall bada senare. Kramizar från oss

Anonym sa...

Roligt att kunna följa er på Sicilien i år också. De sista dagarna kollade jag på er gamla blogg men hittade den nya med hjälp av Johannas blogg.
Trevlig vistelse på Sicilien

Jadranka

Unknown sa...

Ja, nu àr ni hàr! Vad underbart! Det ska vara sol och fint vàder under helgen. Hoppas det blir som de lovat! Vàlkommen hem, hòll jag pà sàga. Men àr det inte sà? :=)

Globetrotterna sa...

Johanna! visst är det så. Tack för den hälsningen

Globetrotterna sa...

Tack Jadranka