söndag 9 november 2014

Domenica...Söndag Vi njuter av livet

 Så här efter frukost börjar vi dagen. Att gå i lös sand är som att pulsa i snö..riktigt jobbigt...
Jag valde vägen närmast vattnet... hård sand och ett mjukt ljummet vatten som sköljde över fötterna
Vatten-Temperaturen inbjöd till ett bad imorgon!

Två av de vackra hästarna som kom förbi oss imorse

Fars-dag och då pysslas det kan jag säga! Dagen inbjöd till bilvård och våra fönster glänser efter Åkes puts!

Här lämnar våra grannar Piazzan och åker ner till Marina di Modica

Den här lilla gynnaren pinnar på som bara den, jag har
inte hunnit ta reda på dess namn
men den och kompisarna ser helt ofarlig ut för oss
Stor flyguppvisning har vi också haft av
flygplan av olika slag
Nu börjar det bli dags, Grillen ute för första gången
här på Sicilien



Till Dig min älskade vän på Fars-dag
Min favoritblomma

Underbar grillmiddag. Entrecoate...pommes och vitlöksmör

Tack för denna dagen    CARPE DIEM

2 kommentarer:

Anders och Birgitta sa...

Strålande väder ser vi, ser härligt ut med prommis på stranden. Kram

franks reiseblog sa...

vilke herlige bilder nu blir vi avensjuka.blir så sugen på Sicilia herlig at grilla mange kramer fra
Frank & Karin