söndag 28 november 2010

1:a Advent

Här kör vi utmed Adriatiska havet och vips har vi glömt all snöglopp dagen innan
Vi njuter av utsikten och de fina vägarna
Det här är nytt för iår. Runt Ancona har man börjat lägga ut solceller nära marken, det är inga små områden en del är i storleken ca 500 kwm. Vi såg även solceller på höga ställningar som kan vickas mot solen. Mackarna hade börjat med detta i fjol.
Vägtunnlar har vi åkt genom i en del länder, här i Italien målar man halva tunneln vit nerifrån och sikten blir nästan som i dagsljus. Jättesmart!
Trevlig första Advent önskar vi er alla
Utanför denna odling har vi gjort stopp för dagen. Solen skiner och det är 24 varma sköna grader i soldiset

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig 1:a Advent på er oxå!

Cicci Wik sa...

Hej!
Jag gör en chansning nu, jag skulle gärna "låna" din bild av solceller på marken och jag skulle behöva ha en högupplöst bild senast i morgon söndag 27 mars. Hinner du inte och vill du inte så behöver du inte svara...
Min epostadress är cicci@cvea.net och jag har skrivit en artikel om solkraft som jag skulle illustrera med din bild i så fall..