måndag 29 november 2010

Lido di Policoro

Det är är en vinåker (om man nu kan kalla det så) i höstfärger. Vi har fått njuta hela dagen av dessa färgsprakande fält

Det är trångt att köra in här kan jag lova
Så har vi kommit till betalstationen i Taranto. Här tar betalvägen slut för denna gång. När vi kommit igenom denna betalstation står vägpolisen och stoppar oss. Dom ville se dokumenta "på bussen" och körkort. De jämför Åkes och mitt körkort och konstaterar att han har A B C och jag "bara" A B. De båda poliserna ser mig djupt i ögonen och säger;" Du" kör väl inte bussen? Jag svarar; NO, NO,  NO-- Efter lite diskussion verkar det ok att min oavlönade chaufför skall få köra vidare!
Nu står bussen parkerad på Lido di Policoro. Ni som har följt oss tidigare vet att det här är sista stoppet innan Sicilien för oss Koordinaterna är N 40 11' 14  O 16 42' 57   30 mil till Messina!
Den här lilla parveln hittade jag i gruset. Birgitta och Anders har fotat den i Spanien och nu fick jag den också med på bild
Se så den tittar in i kameran.  Vill vara med på bild?
Naturligtvis har hela bilen fått sig en uppfräschning.Redo för Sicilien!
Ikväll kommer vi att somna till havet och vågornas brus!  Buona notte!



Inga kommentarer: