måndag 20 februari 2012

I Benidorms omnejd

Idag har vi varit och åkt runt med Carina och Olle och visat en plats syd Benidorm, la Cala.
Stopp här...... Ni ser väl.....Min lilla blå älskade bil i fronten av det vackra huset på bilden!
Vädret idag har varit som de senaste dagarna, varmt och gott i solen och kylig vind. På morgonen hade vi i Altea 8,5 grader varmt i skuggan klockan 08.00. Jag tjatar om skuggtemperatur, jag vet, men jag vet också att jag har lite nya läsare och då känns det extra viktigt att alla vet att när jag skriver temperaturer så är det alltid Skuggtemperatur jag skriver om!
 
Bild tagen genom takluckan på bilen. De sk. twin-tower som de bygger här i Benidorm
 Så här skall det se ut när de är klara
På vägen hem  inhandlade vi en Parmesanost-bit! Den smakade som Parmesanost skall smaka!!  Priset var ju inte det vi är vana vid i Italien, den här kostade 225 kr. per kilo!!!   Smakar det så kostar det......Tydligen.......

1 kommentar:

Anonym sa...

"Lilla Manhattan" lika med Benidorm har verkligen flera spektakulära/snygga höghus! Skitsnyggt med Coopern o det blåvita...