onsdag 14 mars 2012

Bilder

Frankrike och ostar, ja det är väl vida känt. En väl mogen Camembert och fransk Baguette är aldrig fel.
Att bara sitta och inte göra något är inte min grej, så det passade bra när vi satt inblåsta att börja sticka lite vantar tyckte jag. Visserligen har jag inte gjort några sedan jag gick i folkskolan, men det ser enkelt ut. Så jag satte igång, (utan mönster) När den första vanten var klar borde jag ha haft fyra stycken med tanke på alla upprivningar. Den andra vanten gjorde jag på en dag......bara det, att det blev en högervante till!!! Att riva upp är ju inte tänkbart i det här läget när det finns mera garn!  Det var bara att lägga upp nya maskor och i skrivande stund har jag två högervantar och en vänstervante... Jag har lärt mig mycket och snart har jag två par vantar istället för ett par. Bra eller hur! Visst ja, tre tummar återstår att sticka dit åxå.
Jag anser nu att jag kan sticka tummvantar........
Så har jag lovat vitt och brett att ta med värmen hem till Sverige när vi kommer!
Här kommer den, en hel långtradare full med solar som skall värma upp er alla därhemma.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

du, vilka härliga färger på vantarna! Vilken bra idé att skicka sol med lastbil- är det gratis frakt då?

Anonym sa...

Proffsig stickare du är Christina, hade behöv ett par sådana även om +graderna kom över 12 då vi kom hem! Det ÄR skillnad på +12 Franska grader alltså jmf med de Sv ;-)

Anders och Birgitta sa...

Att sticka vantar utan beskrivning skulle jag aldrig klara av. Hade svårt att sticka raggsockor förra året med beskrivning, det var så länge sedan man stickade med fem stickor.

Seniorerspekulerar.se sa...

Kan tyvärr inte sticka pga dåliga fingrar. Som ett av våra barnbarn sa apropå beröm om mormors sockor; min farmor kan inte sticka för hon har ont i knäna. Det tyckte vi var kul. Beundrar dock de som kan. Ta det försiktigt på resten av resan. 3 M