onsdag 21 mars 2012

Sverige igen! Primavera..... Hurra

Tradition! Vi är hemma i Sverige och glädjen är stor. Från Malmö åker vi som vanligt ner till Skanör-Falsterbo,.....vi gör det varje år.... I år var vägen kantad med tussilago och i dikena närmare samhället  med snödroppar i hundratals. Vi hinner bara stanna så springer jag Christina iväg till fiskebutiken och inhandlar färska räkor och dagen till ära blev det laxpate med dill och god sås till förrätt.
Jag hade hoppats att få med de två badande ungdommar som jag såg men tyvärr, det var väldigt långt borta, ni får se de härliga badstugorna istället.
Här ligger ett gäng båtar och väntar på att få sin vårmanikyr inför sommaren. Tro mig, jag vet precis vad dom tänker. Känslan för dom här båtägarna har vi i benmärgen.
Lilla restaurangen här nere i hamnen
Här kan ni se vår efterlängtande middag! Den var värd att vänta på........Jag lovar!

Tack för den här dagen......

2 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Skaldjurspaté och laxpaté är nåt av det bästa jag vet! Fast idag har vi ätit lyxig fiskmiddag på restaurang, så jag ska inte klaga... ;)

Seniorerspekulerar.se sa...

Förstår precis! Räkor är en favorit vi har också. Blir ett gäng imorgon på väg till Öland. Kör försiktigt sista biten, så ses vi kanske på just Öland. 3M