onsdag 7 november 2012

Grå vädret fortsätter

Det fortsätter att regna idag men med skurar, inte ihållande som igår. Då blir det att hitta på lämpliga saker att göra som att avfrosta kylskåpet. Konstigt.. vi får alltid frost till vänster när man står framför skåpet..... Avfrostat och klart på 10 minuter med hårfönen.

Det här är nysköljd färsk spenat som skall bli en härlig paj med fetaost och ägg .

Här är det färdig att avsmakas. Den blev kanske inte så snygg den här gången men jag lovar den smakar ljuvligt. Tänkte ta med mig till baren och bjuda alla på, men vinden vände och alla satt i bilarna och kurade så det får bli en annan dag.........

Så infinner sig kvällen och tv-titande och då är det gott att krypa in under den  för dagen inköpta mjuka goa  varma filten............

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mums, den där pajen tror jag visst att vi blivit bjudna på, den var jättegod o jag fick visst receptet oxå, ska leta fram det o göra den! Härlig filt, var har du hittat den?

Globetrotterna sa...

Roligt att du kom ihåg pajen! Filten köpte jag på Casa i La Marina, den är bara för gosig så det blir en till...

Unknown sa...

det var en utrolig god pai du hadde laget kristina takkar så myket vi hadde en trivelig kveld i baren dere må ha en fortsatt trevelig kveld hilsen frank å karin

Kors och Tvärs sa...

Spenatpaj är gott och din såg mumsig ut. Ha det fortsatt skönt

Libertys owner sa...

Oj vilken paj... Filten ser oxå nice ut...
Ha de...