tisdag 6 november 2012

Gustav Adolf Dagen

Den här dagen bjöd inte på bakelser hos oss, "regntunga skyar vart än jag ser" som det står i visan. Inte bara solsken härnere det är också lite vanligt väder. Men vad gör det...... det är fortfarande varmt och skönt ute och inne finns massor att pyssla med för den som nu måste (jag tex.) ha något att göra.....
 Tillbaka där jag höll på förra året, trä på lite pärlor på garnet och sätta igång med stickningen. Pulsvärmare blir resultatet och det är roligt att bidra med till kalla händer. Det värmer faktiskt gott, naturligtvis så är det ull i garnet. Vi har med oss massor med filmer, vi älskar nämligen att titta på film, passar också bra en regndag. Dammsugaren är ett annat alternativ....

                                                                      

6 kommentarer:

Libertys owner sa...

Vackra pulsvärmare... Film funkar ju alltid i bilen när det regnar sen sover man så gott i hb när det regnar.

Globetrotterna sa...

Visst är det härligt när det smattrar på taket, det håller vi med om....

Anders och Birgitta sa...

Va duktig du är på att sticka. Jag har en duk med mig att sy på men än har jag inte tagit fram den. Kram

Anonym sa...

Jättefina pärlstickningar du gör! NU, har det äntligen slutat regna o solen skiner igen som vanligt, nu känner vi igen oss!

Freedomtravel sa...

Regn, regn! Idag sken solen lite, och då kom jag på mig själv med att bli riktigt förvånad! Man har glömt att det finns sånt väder också...

Unknown sa...

det var en utrolig god pai du hadde laget kristina takkar så myket vi hadde en trivelig kveld i baren dere må ha en fortsatt trevelig kveld hilsen frank å karin