tisdag 13 november 2012

Kulingvarning

Den här bilden togs imorse nere i Albir. Våghöjden lär stiga under dagen eftersom det skall enl. YR blåsa upp till 18 m/sek
Vi har haft några fina soltimmar under veckan som gått, men mest har det varit grått och regnat.

Apoteken i hela Spanien har haft strejk under veckan som gått och jag tror att de slutar den på Onsdag. Naturligtvis tog Åkes blodsockermedicin slut och efter mycket letande så hittade vi ett Apotek nere i Benidorm som var jouröppet i lördags. Efter 40 minuters väntan i kö så kom jag äntligen fram och fick veta att den medicin jag skulle ha vara slut för dagen!! Snacka om att luften går ur..... Igår på morgonen hittade vi ett Apotek nere i Altea som var öppet och även hade den medicin jag skulle ha.  Jag köpte två paket, lika bra tänkte jag, så är man på den säkra sidan.........

5 kommentarer:

Anders och Birgitta sa...

Ja nu är det nog inte nådigt att ligga på ställplatsen nere vid vattnet, där lär väl vågorna slå över vägen? Tur att ni fick tag i medicin till slut. Kram

Unknown sa...

ja det ble dårlig veder no med mye vind måtte sette inn vespaen i garasjen i går så den ikke skulle velta slik som det gikk med hollendern sin vespa blir mye inneveder no.bra å ha noe at lesa på

Globetrotterna sa...

Då går vi ut och läser där Frank....Hörde du när vi signalerade idag...Jims glasbord lyfte och for iväg 5 meter, staket och vind skydd lade sig ner och Davitt fick ut och rens rent i krigszonen.......

Freedomtravel sa...

Åh, vad jobbigt när Apoteket strejkar! När jag bodde på Färöarna strejkade Systembolaget, och efter någon vecka var all alkohol slut på alla restauranger. Lite snopet sådär när man vill ha ett glas vin, men det är ju en riktig bagatell om man jämför med att inte kunna få sina mediciner... Tur att de finns några Apotek öppna!

Anders och Birgitta sa...

Usch det verkar ha varit ett riktigt blåsväder hos er, vi har klarat oss bra peppar peppar men vi står ganska skyddade här nere i svackan jag kan tänka mig att det är värre på Villasol. Hoppas att ni slipper få in något löst på bilen. Kram